Friday, April 1, 2011

ni cerita aku yg sesorang kat rumah.xde teman nak bercakap.ckp dengan blog aje la.. so better skip

adik balik.tinggl sesorang aku kat rumah. hrp2 xde pape la. baru2 ni selalu ad kes org pecah masuk rumah. harap2 aku selamat. msti aku tido dgn kerisauan la mlm ni. sorang2 ni takut jugak. dalam purse aku tu bkn ade duit sangat pun. fikir2 psl perompak ni,nape la sanggup ye ikat orang dlm rumah mereka sndiri, tu kira ok lagi la.just ikat je. ade pulak kes tu sampai sanggup bunuh orang.ni semua sebab duit. duit.duit. org boleh buat apa saja sebab benda alah satu nih.

dan teringat aku kat jiran sebelah.dulu pakcik tu setakat kaki je la yang ade masalah. boleh lagi la kira dia nak jalan pun even perlahan-lahan.at that time dia boleh lagi drive kete. but,skrg memang dia duduk atas kerusi roda je. mandi kat situ.mkn kt situ. tido pun kt situ je. tpi skrg xtau gak prkmbangan dia,tapi yg psti die masih duduk di kerusi roda. aku dengar2 die kena buatan orang. ni lagi satu, orang melayu gak punya tabiat. xpuas hati sikit.gi bomohkan orang. Melayu.Melayu. aku dulu pun ms abah sakit, ada gak makcik cakap ada orang yang 'hantar' kat abah. Alhamdulillah la abah sihat balik lepas tu.

bila ckp psl abah, aku mula la teringat kat orang yg abah penah tolong dia dulu. selalunya anak2 sedara la yang lupakan jasa pak sedara ni.  ingat lagi ms aku,abah,mak,adik,pakcik gi tumpat, bagitau la kat cikgu tu(dengan izin Allah jua,abah tolong dia tukar dari phg-kelantan) yg kami dekat2 area dengan tumpat masa tu. dia siap masak nasik, dengan lauk bermacam2 la.excited die menyambut kami. ramai ms tu. dengan kawan abah pun datang sekali. sekali dengan anak menantu dia. ramai kan. point nye just, tengok org kalau dia kenang budi, die akan igt jasa org tu smpai dia mati. aku kira hal pertukaran sekolah ni satu benda yang besar. dan perkara yg aku paling ingat, mak kepada cikgu yg duk tumpat tu siap cakap lagi, terima kasih banyok2 sebab tolong uruskan anak sy tukar balik ke kelantan. (ni loghat aku la,bukan loghat klantan :) ). kira dia ingat kan yg abah penah tolong anak dia dulu. (dengan izin Allah jua). dan abah memang selalu ajar wlupun scr xlangsung, "igt orang yang tolong awak".. dan bila dah keje ni,abah cakap jugak,"awak igt kerani tu yg urus gaji awak sejak wk posting, klu dia xurus,xbergaji la awak".. dan abah aku tengok mmg jenis selalu pulang jenguk mak dia.  aku jeles la ngn sepupu aku tu, dah skolah menengah pun duduk dgn nenek aku lagi.aku dulu umur 6 tahun je duk dengan nenek. gi la duduk asrama tu. sebenarnya kesian gak kat nenek,kena jaga la die tu. tapi ke sebabnye pakcik aku nak ada orng tengok nenek kt rumah ek? entah.aku pun xtau.

moga dapat jaga hubungan baik sesama manusia.
mlm yg sunyi ni aku napoknye aku nak smbung la bc novel Kak Khairyn Othman, "Dame Zoete Sara" by Jemari Seni Sdn Bhd.. punye la penat keje,malam2 je la boleh layan novel.. :)

lalalalalalalala.........
betui2 sunyi la. klu ada baby sape2 kan, boleh aku main2 dgn baby.. teringat widad nasuha qathrunnada (panjang nama dia ni) yg rambut lebat. teringin aku ada abang or kakak. mesti boleh main dgn anak sedara. tapi hakikatnya tidak.aku kan anak sulung. haha. teringat kat aidil,anak pakcik aku. tapi kan klu main sokmo dgn budak2 msti penat. msti puah jugok nati

WALLAHUA'LAM

No comments: