Monday, March 28, 2011

aku buat silap besar menyebabkn aku feel xlayak utk berada di sini lagi

assalamualaikum..

tetibe je start dua minggu lepas aku rase aku xlayak utk berada di sekolah nih.. felt sad..

bnyak ibrah leh amik spanjang dah nak masuk tahun ke2 di sini.. ape2 yg kite nak mulakan, we must start dari awal.. aku pun pelik dgn diriku sndiri,cane la aku leh jadi pendiam bile msuk skolah ni?? padahal aku tau aku bukan jenis yg pendiam. aku rs answer is aku dah pendiam sejak dari awal,so hingga skarang la jadi pendiam.. kira kategori pendiam jugak la. ada masa ,aku nak becakap jugak tapi aku nak cakap pe,aku pon xtau.. harrrrgghhh!!! mungkin juga jenis yg ikut mood.. tapi mood aku bukan la setiap hari tak okey..okey je..

dan bile org duk2 tanya,bile nak beli kereta? ni lagi satu.. aku tension betui. hajat dihati mmg nak ada kereta. tapi bnyak benda yg aku nak setel dulu..aku rs skrg ni klu aku beli kereta, mesti ujung bulan je, berlapar la aku,xde duit. ni jawapan yg aku rs nak jerit2 ni. "sy ada keperluan yg lebih wajib lagi dari membeli kereta,klu saudara sudi utk membiayai kehidupan sy, harini juga kita pegi kedai beli kereta?' haha. part ''lebih wajib'' tu adalah wajib yg berkaitan dengan hukum tau.

dan best nya kalau org yg jenis memahami. mak njang. bila ada haritu sembang ada ckp psl beli kereta.. mak njang cakap, "xpe la ustzh, ustzh muda lagi".. trima kasih mak njang..

manusia oh manusia knapa bile nampak org yg dh bekerja tu bila xde kereta, itu satu perkara yg pelik? bila mcmni kan rase best je kalau ade org boleh hantar sy pegi keje setiap hari, suami ke? hehe. memang la best.tapi kesian pulak nak amik dan hantar setiap hari. tapi actually senang klu ade kereta sndiri, pegi keje sndiri.. wow, kereta2 oh kereta.. dan honda city hanya tinggal mimpi aje lah.. xmampu..

orang lebih senang nak condemn or ape2 yg depa rasa nak pertikai je, tapi susah nak jumpa org yg pertikai kita tapi dlm ms yg sama dia faham dulu situasi dan keadaan kite. yelah, aku xde kereta ni,ade ke org nk tny, ''nak tolong famili dulu ya''. aku pulak bkn jenis yg suka cerita peribadi aku kt org lain. faham.memahami. bile aku tension sbb org duk tnya benda ni je.. aku tertekan tau. dan buat yg risau sbb aku xde kereta,terima kasih,aku hargai sbb mmg bahaya pun naik moto je. aku naik moto ni bkn kerana aku nak berjimat.aku ada sebab lain. itu je jwpn aku..

dan yg sure is aku dah rs xselesa berada di sini.  sbb rendah diri sbb aku penah buat ksilapan besar kt orang2 kat sekolah ni. nak mntak maaf,tapi cane nk mulakan..

aku bermain dgn emosi sejak dua minggu ni.. ya Allah kuatkan hatiku.. agar terus aku kat sini. sayang kat skolah ni, tpi aku sbnrnya xlayak berada di sini. dan istilah 'xlayak' ni sbnrnya org dah jelak. tapi aku mmg xlayak. org lain semua komited dengan keje,tapi aku baru nak merangkak-rangkak.. my comrade semuanya baik hati.. aku yg kureng ni je menempel kt sini..

Ya Allah plez guide me to face all of this.

WALLAHUA'LAM

p/s : kepada sesiapa yg sekerja dengan aku dan terbaca entri ni,tolong senyap2 je ye. blog ni tempat luahan perasaan aku. bnyk jasa blog ni kt aku.. trima kasih blog yg amat sudi mendengar bebelan ku..

No comments: