Monday, April 5, 2010

Budak2..

Bengkel Teks Bercerita Untuk MTQ Peringkat Zon pada 23 Mac lepas kat PPD. In sya Allah Khamis ni (9 April) pertandingan MTQ peringkat zon. Harap2 la wakil2 yang kami ustaz ustazah duk latih ni dapat bagi kemenangan untuk sekolah aku. Dan untuk pertandingan bercerita perempun, teks tu aku cilok dari Ipoh sana nu. (Daoh, terima kasih banyak2 atas teks ko tu. Jazakillah). Daoh @ Firdaus bukan lelaki tau. Dia ni prempuan. Roommate aku 2004-2005 masa kat MPI dulu.


Amat berguna teks tu. Cerita nya sedih. "Tahun Dukacita". Tahun yang Baginda Nabi Muhammad S.A.W kehilangan 2 orang insan yang dicintainya. Dan harus kita selidik apa yg Baginda buat bila Baginda sedih? Walau ceritanya sedih, entah aku berminat nak bawak cerita ni untuk bertanding.


Kita juga. Barangkali asyik sedih memanjang. Banyak masalah yang merewang2 kat otak. Makin tua makin banyak kena fikir. Kan best jadi budak kecik, xpayah fikir apa2 masalah. Fikir nak main ape je.
Toin toin. Flash back. Masa kecik2 dulu ape yang ada kat pikiran aku ha? Banyak yg dah xingat. Nikmat tu ditarik. Aku jenis hanya akan ingat balik benda yg aku buat masa kecik2 bila aku alaminye semula or ada kawan aku masa kecik2 duk cerita semule. Kalau tak, memang lupa terus. Kalau dalam sains, orang panggil ni sakit ape ye?


Aku tengok budak2 aku tu syok betul time aku bercerita kat dieorang. Lebih2 lagi bile cite tentang Yahudi, Israel, Palestin kat dieorang. Banyak yg dieorang nak tau. Banyak yg dieorang tanye. Juga bila cerita tentang Uzair dan himarnya (Bidang Jawi Tahun 4). Harith mintak aku cerita lagi tentang tu esoknye. Benda2 Sirah ni memang orang minat.


Cuma kat sini, takde la kawan-kawan yang gila2 dan sekepala macam masa ngaji dulu2. Blok E dalam fikiran. Really miss them. Kalau time skarang (area 10 malam), mesti acara visit to visit tu aku tengah buat. Skodeng jap jiran sebelah tengah buat ape.

### Updated news yg sama kat entri baru selepas this entry

1 comment:

Nur Mohamad Adli Bin Rosli said...

salam kak...erm,alhamdulillah..daripada tulisan kak,nmpk enjoy ye jadi cikgu...bgs2..all da best ye untuk anak didik tu..dan kepada pendidik tu,jgn lupa untuk sentiasa bersungguh-sungguh gk..baru anak didik bersungguh gak...