Friday, April 24, 2009

Adab Mengurus Diri

Bismillah..Astaghfirullah..

Alhamdulillah dah selesai bentang tajuk "Adab Mengurus Diri' tadi. Sebenarnya plan nak bentang lama lah sikit dari tadi.. rupanya tak sampai 10 minit pun.. nak spend beberapa minit je utk buat new post ni..

Melepas gundah di hati..

Aku bukan insan terhormat untuk bentang tajuk tu.. Mengurus diri. Mengurus Diri. tajuk yang sukar dan berat bagi aku coz diri ni sendiri tak terurus pun. Aku xnak pun tajuk tu sbb aku tau,aku bukan layak nak bentang tajuk tu, tapi dah tertaklif untukku.

Tadi aku cakap, aku tak setuju dengan golongan mahasiswa/wi yg bila di kampus asyik fokus pada akademik ,sampaikan lupa pada kerja2 dakwah.. maksud aku, bukan aku cakap kite semua kena fokus pada dakwah hingga lupa pada akademik. dua-dua sama penting.. aku yg duk bercakap lebih2 lagi la kena beringat, coz mulut yang duk cakap ni dekat dengan telinga yg mendengar ni.. kiranya , kita kena cuba agar dua-dua nya seimbang.

Sungguh aku cakap dalam blog ni dan tdi dah cakap pun masa mula2 bentang tajuk ni. Aku masih gagal mengurus diri, mengurus masa dan mengurus yang lain2.. cuma, sebagai peringatan..

Kalau lihat pada diri aku, memang rasenye korang xleh trima apa yg aku cakap tadi. pointer pun xtinggi mana pun.. dan esaimen pun hantar lambat..dan semangat dakwah itu ada, cuma masih di peringkat permulaan dan barangkali pertengahan. kiranya, xseimbang mana jugak..Aku pun kat sini bukan la golongan yg genius..

jika dikehendaki ALLAH(in sya ALLAH) makin nak tinggalkan IPI, ni makin banyak kenangan pahit rasenye. Kalau sembang ngan adik junior, mesti depa cakap, ala kak, besnye dah nak abih dah kat MPI.. tapi depa xtau ,makin nak kluar, makin banyak keje kena setel dan adik2ku.. sebenarnya bnyak urusan lagi yg lom selesai dibuat.. rasa xda tinggalkan khazanah yg bernilai pun utk adik2 ni.. mnyesal rase.. xguna sungguh kak ecah ni kan?

Tidak ingin menyentuh sentimental sesape.. Sekadar penjelasan..

Aku tringin utk menjadi shabat waktu duka dan suka pada kalian semua(my clasmate), akan tapi, tak mampu ku lakukan. Maaf sangat2 atas salah silap ecah pada korang.. Sayang korang semua. Pasti, bila kuar dari MPI, aku rindukan korang. Maklum je lah, bila sesuatu tu dah xde di depan mata, bila sesuatu tu dah xjadi milik kita,masa tu la baru nak hargainya..

Moga ukhwah hingga ke syurga. Maaf banyak2. Harap maafkan ecah. Maaf banyak.Halalkan segalanya2..Terima kasih banyak2..

Salam sayang buat clasmate yg 16 orang..

Walahua'lam

Undur diri. Dah azan magrib..