Wednesday, November 3, 2010

you all better skip this entry, aku saja nk bagi hadiah untuk diri aku sendiri =). sape lagi yg lebih layak sayang kat aku melainkan diri aku sendiri tuan punya badan

Bismillah

debu86 yg dikasihi ;
Alhamdulillah ya Allah.. sikit lagi nak sampai ko pada tarikh mak lahirkan ko. actually klu ikut kalendar Hijri, dah lama ko cukup 24. tapi aku nak gak ucap kat ko. sbb aku insan bernyawa yg sntiasa bersama ngan ko..

sekian banyak perubahan yg blom kau perbuat, ko ni still sama jek aku tengok =(
bile nak reti2 nak berubah, buatla perubahan yg banyak. GAGAHkan jiwa ko
tambah disiplinkanla diri ko. ko ni aku tengok xdisiplin pon
jadilah hamba yang lunak jiwa dengan Allah
rajin2 kan diri baca buku.ko ni jarang tul aku tengok baca buku ilmiah
rajin-rajinkan baca Al Quran
rendah diri dengan Allah
insafi diri

ko ni xbanyak ilmu. cane ko nak sampaikan kat anak murid ko tu
ko ni abis tul lupakan bahasa arab yg ko belaja2 dulu, rugi la ko
umur ko ni kalau mak ko dulu2 dah nak ada 2 orang anak dah, tapi ko ni aku tengok macam budak2 jek.
ko ni kurang mujahadah..
kurang rasa muroqobah
umur ko ni ramai orang cakap 'beruntung la muda2 lagi dah dapat keje cikgu.dah la starting gaji 4 angka..aku tengok ko ni kurang syukur kat Allah yang Maha Memberi Rezeki (Ar-Rozzaaq)

sayang la diri ko sendiri.. takutla kalau Allah murka kat ko..

Jadila sebaik namamu.. kalo nama indah, tapi diri tu tak 'indah', xguna la letak nama yang mulia tu.

aku semakin teringat pada Arwah To'ki.. dah nak 5 taun aku xrasa kasih sayang sorang datuk. datuk yg sangat soleh. tegas dlm soal agama. kalau kami cucu2 bangun lambat pagi2, konpem dia akan marah2. xbagi kami bangun lambat. memang sesuai sangat la To'ki kahwin ngan nenek. Sama-sama taat pada agama. aku xdapat bayangkan kalau Allah amik nyawa nenek aku tu. Mesti Eteh aku tu menangis kuat. Nenek tu nak sangat gi lagi Mekah, tapi sebab dia tak berapa nak larat. Menek tu pagi2 sebelum subuh, aku nampak dia macam bukak kitab. xsure la kitab or Al Quran. Bagus nenek ni. Aku tengok dia ni jenis murah rezeki. Ada je duit. Mungkin sebab orang baik dan jaga agama, Allah murahkan rezeki dia.

Ya Allah peliharalah insan-insan ini di alam sana..
Arwah ; Wan, To'ki, To'ki, Pok De, Pak Ngah, Wan dan sbagainya

juge kucing ku yang dah meninggal taun lepas..kucing, in sya Allah kite jupe lagi nanti. Juga Ujang(kucing) yang dah lama menghilang.merajuk ngan aku kot

Allah rahmati kami yg masih hidup ni. Peringatkan kami dengan peringatan-peringatan dari Mu..

tahniah debu86.panjang lagi umur ko. Eidul Milad.. moga Allah sentiasa ada dalam hati ko..macam2 lagi. ha lagi satu, jangan abaikan mak abah ko. Cari usaha utk sebarkan dakwah pada orang lain dalam ruang dan potensi yang ko ada.jangan sia-siakan potensi yg ko ada. tarbiyah kan sudah diberi, terpulang pd diri ko jek

astaghfirullah
WALLAHUA'LAM

jenuh aku membebel kat ko,duk pesan kat ko. sedar diri sikit

p/s : muhasabah 'aku' dan debu86 ini macam monolog diri. diri sendiri.
jika ada readers yg sudah baca sampai ke penghujung entri ini, debu86 mungkin guna bahasa yg kasar dlm entri ni utk tegur diri sendiri

No comments: