Wednesday, April 21, 2010

mencari mode baru. searching for something new. 
how to make life more interesting? Any idea? idea? How to 'caress' my life? 
maybe want..to get more happier? 
to feel barkah (means = kebaikan), for sure la
want to have soulmate kot? =), bukan niat untuk pelepas sunyi dan gundah hati


Still in monolog mode. This what i called 'sesi muhasabah diri sendiri'


what i want from this temporary life?
i didn't want to do the same things everyday. After back from school, i will get to sleep. Not a nap. But. Big nap. Haha. 
Awat? Becoz being more tired.

Blur. 

Feel something missing. something yang kurang. 
Bagaimana aku harus mengisi hidup ini?


***Baru balik menumpang kakak2 ku menziarahi arwah Cikgu. aku xsure nama dia pe. Wajahnya xmacam dah mati. Macam dia tengah tido aje. Aku mencari wajahnya. Wajah yang ku temui, dan kakak2 ku juga cakap Arwah tersenyum. Arwah muda lagi, 47 tahun.
Al Fatihah untuk Arwah.

Tengok arwah tadi, teringat kat arwah2 Wan, To'ki yang sudah pergi. Semua orang akan pergi. Harapan kita agar menemui Allah dalam keadaan husnul khotimah, itu penyudah hidup manusia di dunia ni

Kucing-kucing aku jugak sudah pergi. 2 ekornya mati sebab kena langgar. Aku pernah cerita tentang kucing tu dulu.


                             kalau xsalah, kucing ni saudara kucing aku yang mati tu. tapi kucing yang garang ni, dia hijrah ke rumah sebelah. dulu duk rumah aku,entah ngape dia pindah. aku ambil gambar ni xbeberapa lama selepas kucing aku mati (tarikhnya aku xingat).
my sis ada amik gambar tapi save dalam phone, tapi gambar tu dah xde. ada gambar kucing aku tu, kebetulan dia termasuk dalam gambar aku dan Ain Nadiah. waktu tu die tengah tidur,terbaring, x clear sangat. 
Betul la kan ,kita hanya hargai bila dia dah takde kan. 
Masa dia masih hidup, kite xterasa pun
Baru ni pun, ada gak kucing mati tengah jalan. Kena langgar. 
Kesiannye.Tapi ajal dia kan.
Kucing2 yang aku sayang; moga kita dapat jumpa lagi kat 'sana' ya. In sya Allah

~hidup ini indah, right? ~ cuma depends on us la to cipta yang indah itu

WALLAHUA'LAM

No comments: