Thursday, January 22, 2009

PERJUANGAN INI KERANA AGAMA ISLAM!! ..

Sedikit perkongsian tentang ceramah yang diberi oleh Ustaz Hamid iaitu pensyarah maktab kita dari Jabatan Bahasa Arab di Dewan Idris Marbawi Ahad lepas..

Aku kira berita tentang kisah pembunuhan beramai-ramai umat Islam di seluruh dunia semakin tercetus di dada kita dan smeua dah maklum. Bertahun-tahun sebelum2 ini kita dah digemparkan dengan kisah penderitaan saudara seagama kita tidak kira di mana-mana,iaitu sama ada di Ambon,Maluku, Bosnia, Chechnya , tahanan-tahanan di Teluk Guantanamo (Cuba) dan tempat-tempat lain. Cuma di sini aku nak ajak semua fikir, sejauhmana kesedaran kita terhadap isu ini? Apakah usaha kita untuk membantu mereka semua? Sama-samalah kita menolong mereka. in sya Allah.

Jangan kita memboikot produk2 Israel dan Amerika masa ni je, nanti bila kisah Palestin semakin reda ,kita mula kembali membeli barang-barang yang menyumbang dana untuk membunuh saudara-mara kita di sana. Cuba kita fikir, kenapa daging KFC tu begitu empuk, apalah yang depa dah isi dalam ayam tu ye, sampai sedap hingga menjilat jari?.. jangan kita terjilat-jilat makan KFC tu, sedangkan duit itu disalurkan ke Yahudi untuk membunuh saudara kita. Aku rasa dengan hanya membaca penderitaan-penderitaan mereka di akhbar atau di televisyen , tidak akan memberi impak yang kuat untuk kita menahan diri kita untuk tidak membeli atau memboikot barang-barang israel tu? Aku mengajak semua untuk melihat sendiri bagaimana anak-anak kecil dibunuh tanpa rasa kasihan sedikit pun, untuk melihat dengan mata kita kisah jihad mereka mempertahankan bumi mereka( Palestin juga bumi kita), untuk melihat anak-anak dirampas dari ibu dan bapa mereka walhal mereka tidak ada hak dan satu alasan pun untuk melalui youtube..

http://www.youtube.com/watch?v=UII1lSQM8IQ

Yahudi merupakan golongan yang sekali-kali tidak akan redho terhadap umat Islam. Ini dapat dibuktikan menerusi kalimah 'lan' di dalam firman Allah di bawah ini. Di dalam Bahasa Arab ,'lan' adalah adaat an-nasb yang mmebawa maksud sekali-kali tidak untuk selama-lamanya

Firman Allah S.W.T.
لن ترضى عنك اليهود و النصرى حتى تتبع ملتهم

Maksudnya : Tidak sekali-kali orang Yahudi dan Nasrani itu akan redho terhadap kita umat Islam ini sehinggalah kita tunduk patuh pada perintah mereka.

Yahudi jugalah yang membunuh Saidina Umar R.A, Saidina Husin R.A( cucu Rasulullah S.A.W). Betapa takutnya mereka terhadap orang yang mengamalkan Islam hingga tiada cara lain selain membunuh. Cuma di akhir zaman ni , kita yang takut dengan kekejaman yang dibuat oleh depa. Kenapa aku takut?? Apa yang ditakuti oleh Yahudi dan konco-konco la'natullah itu hanyalah perpaduan di kalangan semua negara-negara Islam dan juga kita. Jika semuanya bersatu, maka pasti kita dapat kalahkan mereka. Bumi Palestin adalah milik orang Islam, maka Yahudi tiada hak langsung untuk rampas Palestin tu. Yang pasti, tiada tempat untuk Yahudi di bumi ini.

Alhamdulillah malam ini selepas Isya', in sya ALLAH ada demonstrasi kat maktab kite ni. Pakat-pakat berjuang untuk gi demo ek. Berdemo tu maksudnya kita bersuara mempertahankan saudara kita yang sesuka hati dibunuh yahudi di sana, usahakan untuk hadir malam ini, walaupun sekejap. TAKBIR!! Kita berjuang berdemo bukan kerana bangsa kita, negara kita atau lain-lain, tapi kita mempertahankan saudara-saudara kerana AGAMA iaitu ISLAM.

Moga aku terus kuat memboikot hingga akhirnya Palestin dan penduduknya menang..

P/S: Kepada orang yang menulis lirik Keranamu Malaysia tu, boleh tukar tajuk lagu dan lirik la lepas ni, kerana kita berjihad ( mungkin kita tak mampu untuk berjuang dengan semua apa yang ada pada kita , maka kita berjuanglah dengan apa yang kita boleh bagi, sekalipun 1 sen, kerana 1 sen itu ada nilainya di sisi Allah) adalah kerana Islam, kerana Islam adalah agama kita.

Kalau kita berjuang adalah kerana bangsa,kerana bangsa Melayu kita, maka bangsa lain yang beragama Islam, kita abaikan pula, sedangkan agama kita dan agama dia sama.

Berjuanglah kerana ISLAM,bukan kerana Melayu ataupun kerana Malaysia..

Astaghfirullah..

wALLAHUA'ALAM

No comments: