Wednesday, October 12, 2011

entri berterabur

Salam bahagia.

tntg Bajet 12 
efek darinya: Bnyk benda baru kat aku la yg keje gomen ni.. ttg kenaikan pangkat la..itu mklumt lanjut tny kerani kt skolah.. tapi bl benda baru,mksudnye keje kerani bertambah la..kesian :(. spatutnye tempoh prkhidmatan mrk utk kenaikan pangkat disingkat dan dipercepatkan lagi..keje kerani berbillion wooo...:(

sekilas.

bdk 1 ; ustzh rmh ustzh ade tv?
sy      ; xade. xnak la beli. rs xde kepentingan lagi utk ada tv kt sini.
bdk 1 ; abistu ustzh tgok ape?
sy      ; tgok la laptop,cite ke ape2 ke

terfikir.sekilas juge. ada tv tu pro dan kontra jugak. klu ada tv, mesti terlenggok aje la aku kat depan tv. hidup seolah-olah ''hanya di depan tv''. dan barangkali sesuai juga ''hidup hny di depan facebook''(klu asyik ngadap fesbuk). hidup aku adakah dikontrol oleh tv dan fesbuk?. ya,ada masa aku akuinye juge.jadi ralit. jadi best boleh tgok prkembangan kwn2 lama (yg jauh di mata). tu ok. cume yg x ok kalau aku duk ralit ngadap aje. xsedar2 dah sejam dah berfesbuk. kdg2 tu lebih.. zmn aku dlm area 2004 dulu friendster la conquer. skrg ni zmn fesbuk pulak.

kagum aku pada naqibah usrahku yg kini di oversea dan istiqamah berpurdah.. ukhti tu mmg x ajar anak2 dia tengok tv.. die klu ade pe2, die guna internet la..

aku ske tgok CSI.. xpasti CSI yg mana satu, tapi cerita die ms aku tengok tu cop org Islam tu pengganas..dalam xsedar ms tengah syok tengok penyiasatan FBI dan jalan cerita die tu,terfikir gak nape selit motif itu?kenapa tidak pula org yg beragama lain??

hidup berjauhan dgn suami ada pro dan kontra juge. buat aku lebih bergantung pd diri sendiri. (skrg aku duk sorang aje kat sini sbb adik dah pindah ms aku cuti MC aritu). memang takut duk sorang sekalipun sebelah kanan dan kiri rumah aku tu,ade je rumah. tmn perumahan. msti la rumah sebelah menyebelah. x gitu?:) klu siang xtakut,malam aje la,sebab fikir tkt org masuk ceroboh rumah ke ape2 ke. ada sekali mlm tu xade elektrik, ya Allah takut :( cepat2 cari lampu,lilin.. kategori penakut gak eh ko ni? 
cume sunyi sbb nak cakap ngan sape? aku kan sorang je kat rumah ni. tu yg buat aku rs aku ni bujang aje lagi tu. dan bile duk asing2 ni, jarang la dapat solat jemaah sama2 dengan suami. xpe la,faktor keje kan.

semoga Allah membantuku utk lebih mengenali suamiku. bnyk lagi yg belum tau. insya Allah cinta selepas kahwin.. (*dlm majalah Solusi Isu 35; karya Noraslina Jusin bertajuk "Suami Isteri Jangan Berhenti Taaruf, boleh baca..). moga Allah bantuku utk membahagiakan suamiku.

enough said. for this time.
enjoy the life. smile. try to lebih bnyak memberi.
i miss the moment aku and roommate kat mktab dulu sembang2 sblum tido.so ble da syok sembang2 tu,memg kami akan tido lewat mlm tu..nostalgia indah utk dikenang. dan die ni suke teman aku nyiap kan esaimen malam2 padahal ms tu die da ngantuk.tapi dia tahan ngantuk die tu..dan minum radix pagi2 before gi kelas. cicah biskut:).benda tu  susah nak berulang tapi itu la namanya nostalgia. alhamdulillah nikmat psahabatan. bnyk benda yg aku xbuat kat roommate aku tu :(.

last, Allah bless u all.
Allah ples forgive us what we've done :(..

assalamualaikum
WALLAHUA'LAM

No comments: