Saturday, October 15, 2011

assalamualaikum

xade pe nk mumble kat sini.cume mgkin ckp2 aje. alhamdulillah. skrg dah 6 bulan pun after eksiden aritu. alhamdulillah. cume aku mmg xnaik bilik guru pun.bkn pe,bkn nk mengasingkan diri pulak,cume aku pasan aku mmg xboleh dengar ble org ckp atau org tnya ''kaki belum okay lagi ye?". (iyela aku pakai tongkat lagi ke sekolah). org yg bertnya tu mungkin skdr berbasa-basi dgn aku atau mmg nak ambik berat psl kaki aku atau org yang tnya tu pelik sbb aku pakai tongkat lagi?

em lantakla. yg penting aku gi sekolah n datang keje. ada aku dengar ada cikgu tu cuti lebih dari aku amik cuti lagi(kes eksiden jugak). aku cume 3 bulan ke 4 bulan atau 4 bulan lebih aje. klu kes patah tangan aku rasa xperlu kot cuti lama-lama melainkan tangan yg die patah tu tangan yg dominan; i mean tangan yg die guna utk menulis dan buat keje. camne die nk menulis kt board kan klu tangan die patah? tapi aku ni kes patah kaki. kaki yg guna utk bergerak ke mana-mana.

kite boleh tau dari nada suara aje sm ada org tu mmg ikhlas menanya kan pasal kita ataupun tidak. entah. tapi aku mmg sensitif psl ni.

bile aku jadi macamni, i mean after eksiden ni,mmg cepat terkilan bile org jenis buat dan anggap aku ni macam die (yg x eksiden).

Allah bagi aku eksiden ni mesti ada reason nye. Allah tidak pernah zalim..
---

aku pelik dgn sorang insan ni. aku rapat dengan die. cane die boleh nak dengki dengan gaji yg aku dapat? padahal gaji pokok kami mmg sama. skrg ni dia belum posting lagi.masih dlm latihan lagi. tapi bila aku dapat tahu psl tu, aku mmg terkedu.terkilan pun ade,nape nk dengki dgn aku.aku xpenah dengki pun kat die,atau xpenah aku nak rendah-rendahkan atau pandang serong kat dia, sbb die lambat sikit dpt keje gomen. rezeki ni masing2 Allah bagi. aku jadi pelik pasal boleh die ckp lebih kurang camni 'nanti A keje nnti gaji lagi tinggi dari gaji debu86'

budak2 pun da nak abis persekolahan kan. aku sedih sbb rs mcm aku gagal. aku bnyak masa dgn tahun 4 sbb itu kelas aku pegang (guru kelas). tahun 3 sbb aku ajar agama, tahun 1 sbb aku ajar mate. once aku dengar bile budak2 cakap sesama depa, 'bodoh, tolol, bengong' aku mmg xsuke. susahnye nk didik budak2 zmn sekarang. mungkin juga silap aku. alhamdulillah aku syukur sbb mak abah aku mmg xpenah ajar aku sebut perkataan yg xenak didengar tu.. dan terfikir aku, kalau kat rumah depa ni mmg suka ckp perkataan mcmtu ke? adakah mak ayah depa mmg ajar ckp mcamtu? dari mana depa belajar perkataan tu? sbb aku mmg xsuke. da warning kat budak2. yg aku xsuka depa ckp benda tu,dah tegur. tapi mungkin aku xtegas. :(

budak2 jiwa suci. nak mencorakkan mereka... hmmmm. 

teringat pada pensyarah2 di MPI yg senyum aje mengajar kami. xpernah bermasam muka. aku ingin jadi seperti mereka.. tapi ada masa xsabor jugak dgn budak2 ni bile suruh buat latihan mate,tapi main2 aje.. 

salam bahagia buat reader semua.. 

WALLAHUA'LAM

No comments: