Wednesday, August 17, 2011

setelah MC hampir 3 bulan, aku try keje balik..tapi seminggu je..xlarat nak ngajo pakai tongkat. dah la ajar PJ..suh budak aje yg tunjuk cara nk warming up.. ajar tahun 4 xpe, depa boleh survive sndiri..tapi budak tahun 1,mana boleh dibiar depa berPJ sendiri.. alhamdulillah pentadbir dan guru memahami..aku ditempatkan di bilik bawah.means xperlu naik2 tangga..aku xjejak kaki pun ke bilik guru. just duk bawah aje.. aku ingat nk amik cuti tanpa gaji, tapi cikgu senior n pentadbir cakap, jangan, coz nanti ada efek,dari segi senioriti even pun sebulan aje:(.. pastu Allah permudahkan lagi, PA(kerani) kol Pjbt PPD..and then kerani gitau aku boleh sambung cuti MC lagi.. means abah akan fax MC aku ke sekolah.Then sekolah fax-PPD. Then PPD fax ke kementerian la..

ari pertama aku sampai sekolah,murid2 ramai serbu aku.hehe.kalah artis korea:).iyela, depa lama xjumpe aku, rindu la tu:).. perasan! tapi malu rasa kat depa sebab pakai tongkat.. bila nak tulis kt white board tu..aku kena letak satu meja betul2 depan board tu, sebab bile nak tulis tu mesti le ade buku aku kena refer kan? buku teks aku letak kat atas meja tu. dan tangan kanan menulis while tangan kiri pegang board.. sulitnye rasa.. betulla..nikmat sihat hanya kita rasa bile kite sakit.. dulu bila adik ckp,"Besarnye nikmat berjalan"..at that time aku sihat,so aku xrasa apa2 sebab aku normal, kaki bleh berjalan macam biasa.. Alhamdulillah syukur sebab tulang tibia aku je yang patah. tulang fibula xpatah. Alhamdulillah..kalau patah2 dua, xtaula macamne nak berjalan..

dulu aku penah ask adik aku"tolong tunjuk cara awak jalan..".. memang boleh lupa dah cane nak berjalan..ye la ,kan lama xberjalan.. Ya Allah permudahkanku..

Dan..tentang MC..kena la gi klinik kerajaan kan..kalau swasta, xcantik la.. means, aku memg kene refer hspital/klinik kerajaan.. teringat dan geram la jugak kat pembantu doktor masa request for MC minggu lepas pd 7 ogos.. aku punye date utk fisioterapi 9 ogos..  pembantu tu ckp, "boleh bagi wk MC sampai date wk fisioterapi aje la".. "err,what??..  lebih kurang aku conclude kan gini aje la eh.. die ckp die boleh bagi MC sampai aku fisioterapi tu.. 2 hari aje MC die bagi. die ckp karang kena sue sbb bagi cuti MC kat aku.. tapi ms tu aku n abah xcakap apa2 la.kalau kami pun cakap,dan dia pun ckap, boleh jadi fight kat dlm bilik tu kang.. 

xde sape la nak saman die sebab nye PPD yang bagi permission utk aku sambung cuti.. die pulak yang lebih2.. takut sangat.. Moral : bukan senang bab nak amik MC ni..

dan alhamdulillah utk minggu ni, pd 15 ogos aku pi klinik kerajaan yang sama,tapi kali ni dapat doktor yg sangat2 senior. 1st time jumpe doktor ni. pakar perubatan keluarga tertera kat pintu bilik doktor tu.. Alhamdulillah Allah mudahkan urusan aku n abah lagi..Alhamdulillah syukur. Alhamdulillah!   Aku tau pasal tulang fibula(yg aku cite tadi )tu pun dari doktor ni la ..hehe:)

berapa hari??  hehe.rahsia..

doktor tu xda cakap pasal sue(saman) pun.. Alhamdulillah.. 
~~

Allah yang Maha Penyembuh..

Cuba fikir macamne tulang orang yang hancur lebur tu boleh cantum semule? Hmm Allah punya kuasa hebat kan? Terima kasih bnyak2 ya Allah, banyak bagi nikmat pada kami semua hambaMu..

WALLAHUA'LAM

No comments: