Friday, July 15, 2011

accident

Dulu penah jugak suka suki je aku masa chatting dgn sorang ni, terkeluar  ayat "teringin jugak nak masuk hospital, ada orang datang lawat..' Tup tap memang takdir aku masuk wad. Eksiden moto dilanggar oleh kereta. Bermalam 2 malam kat situ. Thumb up untuk Nurse2 dan pelatih2 di Hospital Raub. Layanan memang 1 st class. Kalau bersalin kat situ mesti best, tak takut. Da kenal nurse2 kat situ.. Eceheh macam kenal semua orang ko ni?.. Hehe. Doktor pakar kat hospital cakap aku kena surgery, atau senang cakap, masuk besi kat kaki aku. Aku bukan berani. Tapi aku kena transfer ke Hospital Lipis la, kat Hosp Raub xde. Dua malam di Hospital. Mintak keluar sebab nk berubat kampng. **Terima kasih dan minta maaf banyak pd Zaleha Mahadi, maaf sangat2 aku dah keluar masa tunang ko datang lawat aku kt hospital. Info ; terima kasih juga pada ejen takaful ikhlasku; Ust Adam dan Asiah, alhamdulillah cek claim hospital dah lama diterima..(alhamdulillah dah lama dapat, just baru nak cerita)..jangan lupa masuk takaful tau buat sape2 yg belum masuk..penting..

nak imbau la kisah haritu. hari orang dapat gaji. bandar raub memang sesak. lebih2 masa tu area pukul 5.30 petang dan ke atas (lebih kurang)..time org balik keje. haritu sempat gi makan kt Marrybrown lagi, mee kari. tu la makanan last aku makan be4 eksiden. kacang panjang last aku makan. hehe. aku kena pantang makan sbrg jenis kekacang.. haritu jugak macam2 tempat aku pegigi bank Islam, fotostat kat kedai sebelah Tabung Haji, gi bank in duit, gi Sky Net,Pustaka pertama(cari kertas warna). dah Allah takdirkan aku dan adik kan. masa nak balik rumah tu(still kat bandar raub lagi,) tetibe satu kete nak masuk line menghentam kami. xreti nak describe keadaan masa tu. berlaku sekelip mata je. aku just nampak kete tu tetibe je masuk jalan tu. aku jerit nama adik aku. harap adik dapat brek atau buat apa2 la.. dum! jeng jeng jeng aku dah jatuh. terduduk kat tepi jalan. masa tu aku xteringat da benda lain. ingat kat adik aku je masa tu. Ya Allah xdapat gambarkan perasaan masa tu. orang ramai datang kat situ. tengok kami. Alhamdulillah syukur kami terjatuh bukan di tengah jalan.. ada orang tanya kat aku, "awak boleh x bangun, keisok(bergerak) ke tepi sikit lagi.". aku xboleh.kaki kanan aku rasa sakit. dan adik memang dah xsedar. badan die cam terkejut. air liur meleleh keluar. apa rasa aku masa tu? susah nak cite. kalau xsilap ada orang hulurkan air kat aku..semoga Allah membalasnya.. masa gi buat repot sebagai saksi kat pejabat polis(betul ke phrase ni), ada gambar moto yg aku naik haritu. moto tu terperosok ke bawah kereta. memang teruk. Alhamdulillah la kami masih hidup. mungkin kami sempat jatuh dulu sebelum moto tu termasuk ke bawah kereta tu. 

sampai di hospital, aku dicuci luka2. ibu jari kaki kanan aku terkeluar isi. hmm baru ingat haritu masa nak gi bandar, aku pakai baju banyak lapis. dah nampak hikmahnya. dapat cover la badan2 aku dari luka2 yg banyak. lepastu doktor cakap, "awak ni kena simen ni".. aku jawab "mmg kena simen ke?".. hmm aku xpenah amik tau dan xtau pun pasal simen. rupanya memang kena simen. lepastu x-ray. xpayah cite la kot disimen tu macamane. orang yang dah eksiden dan disimen je tahu rasa dia. yang penting; hati2 je di jalan raya. mak abah sampai Raub malam tu jugak. *info ; aku dan adik saja stay di raub. aku keje dan adik sekolah lagi kt Dong, Raub. 

sentuh psal pantang pulak. bagi kes aku yang patah kaki ni. kena pantang la. air batu, air kelapa, air tebu,air nescafe. (sepupuku ada usik haritu,kalau terliur sangat nak minum air batu,pegang je gelas yang ada air batu tu).. hehe, abg naza, memang berkesan pun tips tu:). ok sambung lagi. kena pantang makan ikan yang bersengat, sayur yang menjalar, sebarang jenis kekacang,benda2 yang 'sejuk'(macam timun), telur, daging kotak, mee kuning, laksa, sotong, kerang.seafood2 lain aku xpasti boleh makan ke x. mungkin ada lagi yg aku xtersenarai, nanti kalu teringat, aku update. xtersangka-sangka dapat pantang minum air batu untuk tempoh yang lama camgini. itu pun hikmah jugak bukan. 

terima kasih pada sahabat2 yg sedari awal concern pasal sy until now. shbt2 di IPIS.yang banyak beri semangat utk terus praktis berjalan... juga pada http://insanrabbaniyah.blogspot.com/..  juga pd yg mendoakan sy dari jauh.jazakumullah. 

semoga Allah meringankan kesakitan ini dan mengizinkan sy untuk berjalan semula. sahabat2, jgn lupa doakan sy. sy mengaku sudah rindu rasanya pd tempat keje sy..

ayyash ; sya'ban sekarang ni...Ahlan ya Ramadhan.. tahun kedua berpose,sahur,berbuke tanpa shbt2(akhwat ex-PISMK OUM) di sisi.. 


kucing nampknya sudah makin besar.. adik sy cuti sem, memang keje die melayan kucing ni..hehe

WALLAHUA'LAM

No comments: