Saturday, May 14, 2011

Alhamdulillah


Assalamualaikum

:)

sy xkisah org nak baca atau x post ni.. layan monolog dalaman sorang2 pun aku okey je.. hampir 3 minggu aku xboleh berjalan dah.. seksa sungguh rasa sebab semua bende aku kena harap kat famili. xboleh depend pd diri sendiri dah. bile xsihat baru nak sedar yg diri ni actually lemah, dan tubuh badan kite ni kita bukan ada power pun kat die..yg memberi kita oksigen, yg bagi darah2 tu bergerak, yang bagi leh jalan, semua2 la, tu semua Allah punya power.

bagi org yg sakit, perkara yg patut ada adalah redho pada Allah, bersabar.. dua benda ni susah sangat. mohon ampun ya Allah kadang2 aku xdapat bertahan juga dengan dugaan ni.. punca aku rasa sedih adalah sebab aku dah susahkan mak abah untuk uruskan aku sehari-harian..kesian kt depa. tersembul jugak perkataan camni, kalau ada abang atau kakak, boleh jugak nak harap abang untuk angkat aku nak bawak ke tandas atau nak hantar aku ke kereta nak mengubat..tapi aku anak sulung so aku just bleh harap kat parent n adik beradik je la.. xpela.ade la hikmah kan

cuma yg aku risau ngape doktor(hosp kerajaan) xboleh bg cuti direct sebulan or 2 bulan terus? susah la skolah aku nak apply guru ganti untuk ganti tugas aku..aku pun pening tentang ni. yela.sian la kat cikgu2 nak relief kelas aku.smoga Allah memberi ganjaran pd mereka spanjang ketiadaanku.

ingatla musibah boleh datang bile2 aje. cuma yg aku bersyukur sangat..Alhamdulillah aku masih hidup,adik aku pun masih hidup..masih ade peluang lagi utk berbakti pd mak abah, masih ada ruang lagi utk berbakti pd satu amanah yg baru saja aku terima sehari sebelum kemalangan.. tahniah wa ta'ziah untuk aku. 

sebab malang tidak berbau, so buatla simpanan untuk kecemasan. kalau sakit ni, banyak guna duit.. semoga Allah memurahkan rezeki kami sekeluarga.. 

satu lagi pengajaran; kalau datang ziarah orang sakit, berii la kata semangat,jangan sekali-kali beri kata-kata yg tambah membuatkan si pesakit tu bertambah sedih. bagi la dia semangat utk hadapi hari2 susah dia. 

buat sahabat2 yg menghubungi, terima kasih semua. jazakumullah.ketika sakit ni, kite bleh tau siapa sahabat yg ambil berat kat kita, siapa sahabat yg buat tak tahu macam xada apa2 yg jadik kat kawan dia yg sakit.. sahabat tika senang, ramai, sahabat tika susah, sedikit..

mungkin ada kasar bahasa di mana2,ampun dari sy yang hina.. semoga Allah menyembuhkan sy segera... bukan bermaksud sy benci pada dugaan ini.. sy nak sihat cepat2, nak buat ibadat seperti orang lain yang ibadahnya sempurna.. nk cepat2 keje balik. rindunya nak berjalan..rindunya nk tidur mengiring ke kanan, bile sakit ni tidur tu macam xbest sebab xboleh nak mengiring kaki ni.. 

dan kemalangan itu pasti ada hikmah..

WALLAHUA'LAM