Wednesday, June 30, 2010

Bismillah

bile tngok balik entri2 awal masa wujudkan blog ni (sekitar 2008), aku masa tu tengah fresh lagi rase.bile tngok balik nasihat2 yg aku tulis dlm entri;aku jadi muhasabah balik. banyk betul benda yg aku kena buat bile dah masuk alam keje yg aku plan dulu2 ms still study.tapi actually skarang bnyk yang tak terbuat rasenye. Dan pejam celik, dh masuk tengah tahun dah.skejap je rase. 

dan org kata;masa muda semangat tu membuak-buak lagi utk berjuang; bnyak la aspek perjuangan tu, perjuangan fikrah and many more. Harap2 le kite ni bukan golongan yg tercicir di jalan dakwah.namun,actually aku rs aku dalam golongan yg tercicir tu dah. Sahabat2 seperjuangan ; tegur aku slalu,nasihat aku slalu.terutama rumet ku,adik kesayanganku; adli.remind kan aku pasal perjuangan ni

entah.aku rasa aku bukan lagi diri aku yg dulu. dulu aku debu86 yg lama. entah,mungkin kerana dosa. mungkin sebab takda lagi dah sahabat2 solehah di sisi dah bila dah mengajar ni. kat sini,cikgu2 baik2 dan solehah. But i rasa miss something. masih teringat kat kawan2. 

betul la.zaman blaja lagi best dari zaman keje. bile dah keja ni kena pndai2 la survive sendiri.

dan tentang cita2, bnyak benda yg blom tertunai hajatnye. yg tergendala. nmpknya aku still gagal urus hidup aku sndiri. adakah aku ni org yg gagal?

end of this entry..Smoga Allah tentu kan apa yg terbaik. Ape yg kite rasa xbaik tu, xmestinya benda tu benar2 xbaik. Allah beri yang terbaik.Apa yg kita perlu dlm hidup. Allah tidak pernah zalim. Kalau asyik nak cari hikmah di sebalik setiap musibah,sy rasa xsemua musibah tu kita bleh jumpa hikmah di sebaliknye. Mungkin hikmah tu tersirat,dan kite xdapat nk singkap dalam ruang lingkup akal kite yg cetek. Apa2 pun Allah Maha Tahu apa yg terbaik. Bersangka baik dengan Allah. in sya Allah

Doakan saya

WALLAHUA'LAM

p/s : maybe this entry agak terabur dan messy, but amik apa yg patut.

xdapat nak online after ni, so xdapat nk update entry dlm sebulan ni

No comments: